Vuosi 2021 ja asiakastyytyväisyyskyselymme tulokset

Vuosi 2021 pähkinänkuoressa

Vuosi 2021 toi mukaan meille paljon uutta, vaikka koko vuotta leimasi edellisen vuoden tapaan epidemia. Muutimme uuteen toimitilaan Ruoholahteen. Muutto ei ollut ainoa näkyvä muutos, vaan loppuvuodesta päivitimme myös kotisivumme. Haluamme kertoa paremmin, miten palvelemme asiakkaitamme. Työ jatkuu sivujen ja markkinoinnin kehittämisessä.

Rakensimme myös uutta menestyssuunnitelmaa, eli strategiaa. Nälkä kasvoi matkan varrella ja päätimme uudelleen arvioida arvopohjaamme. Asiakkaidemme odotukset kasvavat, joten tunnistimme tarpeen selkeyttää myös tavoitteitamme mm. vastuullisuuteen liittyvissä asioissa.

Erityisen hienoa oli nähdä, että palveluillemme oli kasvavaa tarvetta, vaikka koko yhteiskuntaa koetteli maailmalla jylläävä pandemia. Vuoden 2021 aikana yrityksemme liikevaihto kasvoi jälleen kannattavasti ja saimme pidettyä kaikki työntekijät töissä kiinteistöjen hiljentymisestä huolimatta.

 

Asiakastyytyväisyyskyselymme tulokset

Järjestimme kuluvan vuoden tammikuussa asiakastyytyväisyyskyselymme koskien vuotta 2021.

Kohdistimme kyselyn aikaisempien vuosien tapaan kahteen eri liiketoimintayksikköön, aula- ja pääkäyttäjäpalveluihin. Aulapalveluihin liittyviä kysymyksiä oli kuusi ja pääkäyttäjäpalveluihin liittyviä viisi. Kaikki kysymykset arvioitiin asteikolla 1-5. Kysymysten lisäksi kyselyssä pystyi antamaan avointa palautetta palveluistamme.

Kyselyn tärkeä mittari oli myös NPS suositteluindeksi, joka kuvaa asiakkaidemme halua suositella palveluitamme edelleen. Koko kyselyn suositteluindeksimme NPS oli 52 (asteikolla -100 … +100).

Pääkäyttäjäpalvelut

Kysymyksiin pääkäyttäjäpalveluista vastasi yhteensä 348 asiakastamme. Alla eriteltynä pääkäyttäjäpalveluihin liittyvät kysymykset ja tulokset, kunkin kysymyksen osalta. 

  • Miten arvioisit palveluamme yleisellä tasolla? (4,20)
  • Kuinka tavoitat asiakaspalvelijamme? (4,30)
  • Henkilöstömme on palvelualtista ja asiantuntevaa (4,38)
  • Miten arvioita asiakaspalvelumme vasteaikoja? (4,02)
  • Oletko saanut asiakaspalvelustamme tarvitsemasi avun? (4,51)

 

Aulapalvelut

Kysymyksiin aulapalveluista vastasi yhteensä 172 asiakastamme. Alla eriteltynä aulapalveluihin liittyvät kysymykset ja tulokset, kunkin kysymyksen osalta. 

  • Miten arvioisit palveluamme yleisellä tasolla? (4,38)
  • Minkälaisen ensivaikutelman työntekijämme antavat kiinteistössä asioiville? (4,38)
  • Palvelumme on ystävällistä ja oma-aloitteista (4,36)
  • Miten työntekijämme huomioivat kiinteistössä asioivat vieraat ja henkilökunnan? (4,31)
  • Kuinka vakituisten työntekijöiden sijaiset ovat suoriutuneet tehtävistään? (4,15)
  • Oletko saanut tarvittavan avun henkilökunnaltamme? (4,49)

 

Molempien liiketoimintojen osalta saimme paljon myös avointa palautetta. Avoimet palautteet olivat erittäin konkreettisia. Työntekijöihimme kohdistunut avoin palaute oli erittäin positiivista ja monessa oli mainittu myös työntekijämme nimi. Positiiviset terveiset on ollut ilo viedä heidän tietoonsa.

 

Yleisesti ottaen asiakastyytyväisyyskysely vuodesta 2021 onnistui hyvin. Toki pitää muistaa, että hyvän keskimääräisen tuloksen taustalla on myös asioita, joista saimme myös kriittistä palautetta. Näihin asioihin olemme paneutuneet ja paneudumme lähitulevaisuudessa entistä tarkemmin. Asiakkaidemme palautteet ovat palveluidemme laadun todellinen mittari ja mahdollistavat toimintamme kehittämisen.

Vielä kerran kiitos vuodesta 2021 asiakkaillemme, kumppaneillemme ja henkilöstöllemme. Kiitos myös kaikille kyselyymme vastanneille ja oikein hyvää kevään odotusta epävarmasta maailmantilanteesta huolimatta!

Hannu Halonen

Katso video