AccessPointin asiantuntija luovuttaa avaimen pääkäyttäjäpalvelun yhteydessä

Pääkäyttäjäpalvelu kokoaa yhteen kiinteistön turvatekniikan

Pääkäyttäjäpalvelu helpottaa kiinteistön hallintaa 

 

Pääkäyttäjäpalvelu on turvatekniikan etähallinta- ja ylläpitopalvelu, jonka tarkoituksena on varmistaa kiinteistön turvallisuus sekä sujuva kulkeminen käyttäjille. Toimiva pääkäyttö takaa oikeat kulkuoikeudet, varmistaa turvallisuusjärjestelmien toiminnan ja vähentää turhia hälytyksiä. Pääkäyttäjäpalvelussa palvelun tarjoaja huolehtii kiinteistön turvatekniikan toimivuudesta, jolloin erityisesti kiinteistömanagerin tai -päällikön työ helpottuu.  

Kiinteistön turvatekniikkaan kuuluvat muun muassa kulunvalvontajärjestelmä, kameravalvontajärjestelmä, rikosilmoitinjärjestelmä sekä mekaaniset ja elektromekaaniset lukitusjärjestelmät. 

Pääkäyttäjäpalvelussa hallinnoidaan kattavasti edellä mainittuja turvallisuusjärjestelmiä. Palvelu sisältää myös järjestelmien ylläpidon ja valvonnan. Onnistunut pääkäyttäjäpalvelu edellyttää toimivaa ja ajanmukaista turvatekniikkaa sekä tietoturvallisia etäyhteyksiä. Vanhentuneet turvallisuusjärjestelmät voivat aiheuttaa toimintahäiriöitä. Turvallinen kiinteistö vaatii sekä teknisen että palvelullisen osaamisen yhteistyötä. Kaiken keskiössä on kiinteistömanagerin tai -päällikön työn helpottaminen.  

Näistä haasteista tunnistat pääkäyttäjäpalvelun tarpeen 

 

Turvallisuustekniikan ja pääkäyttäjäpalveluiden toimimattomuus saattaa näkyä kiinteistön käyttäjien tyytymättömyytenä ja sitä kautta kasvavina yhteydenottoina kiinteistömanagereille. 

Jos koet, että liikekiinteistön vuokralaiset reklamoivat paljon avainten, ovien tai kulkuoikeuksien toimimattomuudesta, voi olla, että kiinteistön turvatekniikan hallinnan kokonaisuutta tulisi käydä läpi uusin silmin. Kokemuksemme perusteella pääkäyttäjäpalvelusta ei juuri kuulu palautetta, kun se toimii kunnolla.

Näitä hyötyjä pääkäyttäjäpalvelu tuo kiinteistölle

 

  1. Kiinteistön turvallisuuden ja sujuvan käytön parantaminen  

Pääkäyttäjäpalvelu pitää huolen, että turvallisuusjärjestelmien tietoturva ja tietosuoja-asiat ovat kunnossa. Valvomme myös 24/7 turvajärjestelmien toimintakuntoa automaattisen laitevalvonnan avulla, jolloin viat ja toimintahäiriöt ovat usein tiedossamme ennen, kun ne näkyvät kiinteistöjen käyttäjille.

  1. Vika- ja korjauskäyntien sekä turhien hälytysten ehkäisy 

Kiinteistön turvatekniikan korjauskäynnit paikan päällä ovat kallista lystiä ja niistä kertyy helposti sievoinen summa maksettavaa. Sama koskee turhia hälytyskäyntejä, joihin voi mennä vuositasolla useita tuhansia euroja. Vikoja ja ongelmatilanteita voidaan selvittää, rajata ja jopa ratkaista etäyhteyden avulla. Mikäli vian selvitys ja korjaus vaatii paikalla käyntiä, varmistaa pääkäyttäjä, että asentajalla on tarvittavat tiedot ja oikeat välineet vian korjaamiseksi. 

  1. Selkeyttää turvatekniikan hallinnan  

On paljon helpompi hoitaa kaikki kiinteistön turvallisuusjärjestelmiin liittyvät asiat, kun on yksi vastuullinen kumppani, jolle osoittaa työpyynnöt ja vikailmoitukset. 

  1. Budjetoinnin helpottaminen  

Kukaan ei pidä taloudellisista yllätyksistä, varsinkaan jos ne ovat kustannuksia. Pääkäyttäjäpalvelun avulla kiinteistömanageri pystyy varautumaan paremmin tuleviin järjestelmien tai tekniikan päivityksiin, korjauksiin ja muihin taloudellisiin investointeihin. 

  1. Kiinteistömanagerin tai -päällikön ajan vapauttaminen  

Pääkäyttäjäpalvelu vapauttaa ennen kaikkea kiinteistömanagerin- ja päällikön aikaa, sillä prosessien ja järjestelmien kokonaishallinta siirtyy hänen työpöydältään pois. Tilannetietoisuus kiinteistöstä paranee ja jatkuvuus varmistuu. Manageri tai päällikkö pystyy osoittamaan kaikki työpyynnöt yhteen ja samaan paikkaan, jossa tasalaatuinen asiantuntijuus on taattu usean ammattilaisen toimesta. 

Kiinteistön turvatekniikan kokonaisuus kuntoon 

 

Kokonaisuudessaan pääkäyttäjäpalvelu tuo avun sekä arkisiin turvateknisiin asioihin että ehdotuksia järjestelmämuutoksiin ja -hankintoihin. Palvelussa otetaan asiakkaiden turvatekniikan haltuun ja vapautetaan kiinteistömanageri tai -päällikkö hänen omiin päätehtäviinsä, esimerkiksi vuokrasuhteiden ylläpitoon ja kehitykseen. Pääkäyttäjäpalvelun yhteydessä kehitetään aktiivisesti kiinteistön järjestelmiä sekä turvallisuutta kokonaisvaltaisesti.  

Prosessi AccessPointin pääkäyttäjäpalvelun käyttöönottoon 

 

AccessPointin pääkäyttäjäpalvelun käyttöönotto etenee seuraavasti: 

  1. Kiinteistön kartoitus. Tutustumme kiinteistöönne ja selvitämme mistä järjestelmistä se koostuu. 
  1. Tarjous. Teemme edellisen vaiheen perusteella teille tarjouksen sopivista palveluratkaisuista. 
  1. Palveluiden haltuunotto. Kun tarjous on hyväksytty, laadimme sopimuksen ja aloitamme järjestelmien haltuunoton haltuunottoprosessin mukaisesti. Asennamme tietoturvallisen etäyhteyden järjestelmille ja liitämme ne laitevalvonnan piiriin. Aloitamme järjestelmien läpikäynnin ja suoritamme sovitut inventaariot mm. mekaanisille avaimille ja kulkutunnisteille. 
  1. Parannusehdotukset. Tutustuttuamme kiinteistön turvallisuusjärjestelmien ja lukoston nykytilaan paremmin, annamme niille kehitys- ja korjausehdotukset havaintojemme perusteella. Pienet asiat hoituvat haltuunoton yhteydessä, mutta laajemmista kehitysehdotuksista ja uudelleenkonfigurointitarpeista esitämme näkemyksemme perusteluineen. Kommunikoimme samalla työaika- ja kustannusarvion. 
  1. Parannusehdotuksista sopiminen. Riippuen korjaus- ja päivitystarpeista ja niiden laajuudesta, sovimme yhdessä niiden toteuttamisesta. Tarvittaessa laadimme suunnitelman niiden toteuttamiselle esim. vaiheittain. 
  1. Toteutamme sovitut asiat

Tämä erottaa AccessPointin pääkäyttäjäpalvelun muista  

 

AccessPointin pääkäyttäjäpalvelu on järjestelmäriippumaton palvelukokonaisuus. Pääkäytämme kaikkia yleisesti Suomessa myytäviä turvajärjestelmiä ja tunnemme niiden ominaisuudet ja kyvykkyydet. Mukaudumme asiakkaidemme nykyisiin järjestelmiin, joka tekee käyttöönotosta helppoa ja vaivatonta.  

Toinen keskeinen kilpailuetumme on kokonaisuuden hallinta. Pystymme tarjoamaan toimisto- ja liikekiinteistöihin ainutkertaisen palvelupaketin, mikä kattaa turvatekniikkaan liittyvät pääkäyttäjä- ja konesalipalvelut sekä tarvittaessa laadukkaan aulapalvelun.   

Asiantuntevalla asiakaspalveluorganisaatiollamme pysyvät langat käsissä myös yhteistyökumppaneiden ohjaamisessa ja yhteistyössä tehtävissä projekteissa. Yksi kumppani kiinteistön hallintaan tuo helppouden ja vaivattomuuden kiinteistömanagerin työhön.  

Saamme asiakkailtamme pääsääntöisesti positiivista palautetta ja meitä suositellaan eteenpäin. Syksyn 2023 asiakastyytyväisyyskyselymme suositteluindeksi NPS oli 59 (asteikolla –100 … 100). 

Kiitos, kun luit tänne asti! Jos haluat saada kiinteistöjen turvatekniikan hallinnasta lisää asiantuntijasisältöä suoraan sähköpostiisi, liity meidän uutiskirjetilaajaksi alta!

Voit myös aina ottaa meihin yhteyttä.

Alan uusin tieto ja parhaat vinkit uutiskirjeestämme

Haluatko ensimmäisten joukossa asiantuntijasisältöjä kiinteistö-  ja toimitilaturvallisuuteen liittyvistä aiheista?

Tilaa turvallisuuskartoitus
AccessPointin ammattilaiset auttavat selvittämään sinun kiinteistösi tai toimitilasi turvallisuustilanteen. Meiltä saat kattavan tilannearvion nykytilanteesta ja teknologiariippumattoman ratkaisuehdotuksen jatkoa varten.
Katso video