Pääkäyttäjäpalvelu helpottaa kiinteistön hallintaa
Pääkäyttäjäpalvelu on turvatekniikan etähallinta- ja ylläpitopalvelu, jonka tarkoituksena on varmistaa kiinteistön turvallisuus sekä sujuva kulkeminen käyttäjille. Toimiva pääkäyttö takaa oikeat kulkuoikeudet, varmistaa turvallisuusjärjestelmien toiminnan ja vähentää turhia hälytyksiä. Pääkäyttäjäpalvelussa palvelun tarjoaja huolehtii kiinteistön turvatekniikan toimivuudesta, jolloin erityisesti kiinteistömanagerin tai -päällikön työ helpottuu.
Kiinteistön turvatekniikkaan kuuluvat muun muassa kulunvalvontajärjestelmä, kameravalvontajärjestelmä, rikosilmoitinjärjestelmä sekä mekaaniset ja elektromekaaniset lukitusjärjestelmät.
Pääkäyttäjäpalvelussa hallinnoidaan kattavasti edellä mainittuja turvallisuusjärjestelmiä. Palvelu sisältää myös järjestelmien ylläpidon ja valvonnan. Onnistunut pääkäyttäjäpalvelu edellyttää toimivaa ja ajanmukaista turvatekniikkaa sekä tietoturvallisia etäyhteyksiä. Vanhentuneet turvallisuusjärjestelmät voivat aiheuttaa toimintahäiriöitä. Turvallinen kiinteistö vaatii sekä teknisen että palvelullisen osaamisen yhteistyötä. Kaiken keskiössä on kiinteistömanagerin tai -päällikön työn helpottaminen.
Näistä haasteista tunnistat pääkäyttäjäpalvelun tarpeen
Turvallisuustekniikan ja pääkäyttäjäpalveluiden toimimattomuus saattaa näkyä kiinteistön käyttäjien tyytymättömyytenä ja sitä kautta kasvavina yhteydenottoina kiinteistömanagereille.
Jos koet, että liikekiinteistön vuokralaiset reklamoivat paljon avainten, ovien tai kulkuoikeuksien toimimattomuudesta, voi olla, että kiinteistön turvatekniikan hallinnan kokonaisuutta tulisi käydä läpi uusin silmin. Kokemuksemme perusteella pääkäyttäjäpalvelusta ei juuri kuulu palautetta, kun se toimii kunnolla.
Näitä hyötyjä pääkäyttäjäpalvelu tuo kiinteistölle
- Kiinteistön turvallisuuden ja sujuvan käytön parantaminen
Pääkäyttäjäpalvelu pitää huolen, että turvallisuusjärjestelmien tietoturva ja tietosuoja-asiat ovat kunnossa. Valvomme myös 24/7 turvajärjestelmien toimintakuntoa automaattisen laitevalvonnan avulla, jolloin viat ja toimintahäiriöt ovat usein tiedossamme ennen, kun ne näkyvät kiinteistöjen käyttäjille.
- Vika- ja korjauskäyntien sekä turhien hälytysten ehkäisy
Kiinteistön turvatekniikan korjauskäynnit paikan päällä ovat kallista lystiä ja niistä kertyy helposti sievoinen summa maksettavaa. Sama koskee turhia hälytyskäyntejä, joihin voi mennä vuositasolla useita tuhansia euroja. Vikoja ja ongelmatilanteita voidaan selvittää, rajata ja jopa ratkaista etäyhteyden avulla. Mikäli vian selvitys ja korjaus vaatii paikalla käyntiä, varmistaa pääkäyttäjä, että asentajalla on tarvittavat tiedot ja oikeat välineet vian korjaamiseksi.
- Selkeyttää turvatekniikan hallinnan
On paljon helpompi hoitaa kaikki kiinteistön turvallisuusjärjestelmiin liittyvät asiat, kun on yksi vastuullinen kumppani, jolle osoittaa työpyynnöt ja vikailmoitukset.
- Budjetoinnin helpottaminen
Kukaan ei pidä taloudellisista yllätyksistä, varsinkaan jos ne ovat kustannuksia. Pääkäyttäjäpalvelun avulla kiinteistömanageri pystyy varautumaan paremmin tuleviin järjestelmien tai tekniikan päivityksiin, korjauksiin ja muihin taloudellisiin investointeihin.
- Kiinteistömanagerin tai -päällikön ajan vapauttaminen
Pääkäyttäjäpalvelu vapauttaa ennen kaikkea kiinteistömanagerin- ja päällikön aikaa, sillä prosessien ja järjestelmien kokonaishallinta siirtyy hänen työpöydältään pois. Tilannetietoisuus kiinteistöstä paranee ja jatkuvuus varmistuu. Manageri tai päällikkö pystyy osoittamaan kaikki työpyynnöt yhteen ja samaan paikkaan, jossa tasalaatuinen asiantuntijuus on taattu usean ammattilaisen toimesta.
Kiinteistön turvatekniikan kokonaisuus kuntoon
Kokonaisuudessaan pääkäyttäjäpalvelu tuo avun sekä arkisiin turvateknisiin asioihin että ehdotuksia järjestelmämuutoksiin ja -hankintoihin. Palvelussa otetaan asiakkaiden turvatekniikan haltuun ja vapautetaan kiinteistömanageri tai -päällikkö hänen omiin päätehtäviinsä, esimerkiksi vuokrasuhteiden ylläpitoon ja kehitykseen. Pääkäyttäjäpalvelun yhteydessä kehitetään aktiivisesti kiinteistön järjestelmiä sekä turvallisuutta kokonaisvaltaisesti.
Prosessi AccessPointin pääkäyttäjäpalvelun käyttöönottoon
AccessPointin pääkäyttäjäpalvelun käyttöönotto etenee seuraavasti:
- Kiinteistön kartoitus. Tutustumme kiinteistöönne ja selvitämme mistä järjestelmistä se koostuu.
- Tarjous. Teemme edellisen vaiheen perusteella teille tarjouksen sopivista palveluratkaisuista.
- Palveluiden haltuunotto. Kun tarjous on hyväksytty, laadimme sopimuksen ja aloitamme järjestelmien haltuunoton haltuunottoprosessin mukaisesti. Asennamme tietoturvallisen etäyhteyden järjestelmille ja liitämme ne laitevalvonnan piiriin. Aloitamme järjestelmien läpikäynnin ja suoritamme sovitut inventaariot mm. mekaanisille avaimille ja kulkutunnisteille.
- Parannusehdotukset. Tutustuttuamme kiinteistön turvallisuusjärjestelmien ja lukoston nykytilaan paremmin, annamme niille kehitys- ja korjausehdotukset havaintojemme perusteella. Pienet asiat hoituvat haltuunoton yhteydessä, mutta laajemmista kehitysehdotuksista ja uudelleenkonfigurointitarpeista esitämme näkemyksemme perusteluineen. Kommunikoimme samalla työaika- ja kustannusarvion.
- Parannusehdotuksista sopiminen. Riippuen korjaus- ja päivitystarpeista ja niiden laajuudesta, sovimme yhdessä niiden toteuttamisesta. Tarvittaessa laadimme suunnitelman niiden toteuttamiselle esim. vaiheittain.
- Toteutamme sovitut asiat.
Tämä erottaa AccessPointin pääkäyttäjäpalvelun muista
AccessPointin pääkäyttäjäpalvelu on järjestelmäriippumaton palvelukokonaisuus. Pääkäytämme kaikkia yleisesti Suomessa myytäviä turvajärjestelmiä ja tunnemme niiden ominaisuudet ja kyvykkyydet. Mukaudumme asiakkaidemme nykyisiin järjestelmiin, joka tekee käyttöönotosta helppoa ja vaivatonta.
Toinen keskeinen kilpailuetumme on kokonaisuuden hallinta. Pystymme tarjoamaan toimisto- ja liikekiinteistöihin ainutkertaisen palvelupaketin, mikä kattaa turvatekniikkaan liittyvät pääkäyttäjä- ja konesalipalvelut sekä tarvittaessa laadukkaan aulapalvelun.
Asiantuntevalla asiakaspalveluorganisaatiollamme pysyvät langat käsissä myös yhteistyökumppaneiden ohjaamisessa ja yhteistyössä tehtävissä projekteissa. Yksi kumppani kiinteistön hallintaan tuo helppouden ja vaivattomuuden kiinteistömanagerin työhön.
Saamme asiakkailtamme pääsääntöisesti positiivista palautetta ja meitä suositellaan eteenpäin. Syksyn 2023 asiakastyytyväisyyskyselymme suositteluindeksi NPS oli 59 (asteikolla –100 … 100).
Kiitos, kun luit tänne asti! Jos haluat saada kiinteistöjen turvatekniikan hallinnasta lisää asiantuntijasisältöä suoraan sähköpostiisi, liity meidän uutiskirjetilaajaksi alta!
Voit myös aina ottaa meihin yhteyttä.