Ajankohtaista
<< Palaa takaisin
7.1.2021
Ajankohtaista

Asiakastyytyväisyyskyselymme 2020 tulokset

Facebooktwitterlinkedin

NPS huippuluokkaa

Toteutimme joulukuun kahdella ensimmäisellä viikolla vuotuisen asiakastyytyväisyyskyselymme ja saimme siihen kohtuullisen mukavasti vastauksia. Kysely lähetettiin sähköpostitse ja julkaistiin myös sähköisissä kanavissamme. Suositteluindeksimme NPS oli 53 (asteikolla -100 … +100). Luku kuvastaa vastaajien halukkuutta suositella meidän palveluitamme ystävilleen ja kollegoilleen. Vastauksia saimme reilut 380 kappaletta, joten tuloksilla on jo jonkinlaista tilastollista painoarvoakin.

 

Pääkäyttäjäpalvelut

Yleinen tyytyväisyys pääkäyttäjäpalveluihimme oli erittäin hyvällä tasolla. Kysymyksiin pääkäyttäjäpalveluistamme vastasi 348 henkilöä. Alla on tulokset arvoasteikolla 1 – 5:

 

  • Miten arvioit palveluamme yleisellä tasolla? Tulos: 4,34
  • Kuinka tavoitat asiakaspalvelijamme? Tulos: 4,37
  • Henkilöstömme on palvelualtista ja asiantuntevaa? Tulos: 4,45
  • Miten arvioit asiakaspalvelumme vasteaikoja? Tulos: 4,23
  • Oletko saanut asiakaspalvelustamme tarvitsemasi avun? Tulos: 4,54

Saimme myös todella paljon vapaata palautetta ja kehitysideoita useilta asiakkailtamme. Käymme ideat ja palautteet ajatuksella läpi yhdessä henkilöstömme kanssa. Kaikki akuutit palautteet käsittelimme välittömästi niiden saavuttua. Jotkut asiakaspalvelumme henkilöstöstä saivat kiitoksia ihan nimeltä mainittuinakin mutta ehkä paras arvio lyhykäisyydessään oli ”toimii kuin junan vessa”.

 

Aulapalvelut

Tyytyväisyys aulapaveluihimme oli myös todella hyvällä tasolla. Kysymyksiin aulapalveluista vastasi 194 henkilöä. Alla on tulokset arvoasteikolla 1 – 5:

  • Miten arvioit palveluamme yleisellä tasolla? Tulos 4,45
  • Minkälaisen ensivaikutelman työntekijämme antavat kiinteistössä asioiville? Tulos 4,45
  • Palvelumme on ystävällistä ja oma-aloitteista? Tulos 4,51
  • Miten työntekijämme huomioivat kiinteistössä asioivat vieraat ja henkilökunnan? Tulos 4,44
  • Kuinka vakituisten työntekijöiden sijaiset ovat suoriutuneet tehtävistään? Tulos 4,19
  • Oletko saanut tarvittavan avun henkilökunnaltamme? Tulos 4,52

Palautetta aulapalveluistamme tuli myös paljon – useita työntekijöiden nimillä varustettuna. Se kertoo siitä, että aulapalvelijamme ovat tulleet tutuiksi hyvässä mielessä kiinteistöjen käyttäjille. Osassa vastauksista oli hyvin perusteltua ja rakentavaa kritiikkiä, mistä olemme erittäin tyytyväisiä. Ilman sitä emme voisi kehittyä ja tarttua kehittämistä vaativiin asioihin. Eräs konkreettisista kehuista, mistä olemme erittäin otettuja, oli seuraavanlainen:

 
”Oma työni on helpottunut suuresti osaavien aulahenkilöiden avustuksella. Olen todella tyytyväinen. ”

 
Kiitämme, kumarramme syvään ja nostamme virtuaalisia hattujaamme teille, jotka uhrasivat kallisarviosta aikaanne kyselymme parissa. Mikäli haluat tutustua nimellä saamiimme julkisiin suosituksiin, löydät ne tältä sivulta.

Aarno Ukskoski